اگزما و لیزر موهای زائد

پری چاوشی

یکی از سوالات رایج در خصوص بیماری اگزما این است که اگزما و لیزر موهای زائد امکان پذیر است یا خیر؟ ما در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی این مورد را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

آیا کسانی که اگزما دارند می‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟ این یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که از پزشکان متخصص درمان اگزما پرسیده می شود. تا انتهای این مطلب با ما باشید تا در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار  شما عزیزان قرار دهیم.

آیا کسانی که اگزما دارند می‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

این روزها لیزر موی زائد یکی از روش های جدید برای از بین بردن موهای زائد بدن است که از دستگاه های مختلف لیزر استفاده می شود. متاسفانه همه افراد قادر به استفاده از این روش فوق العاده نیستند. هرگونه عارضه پوستی مانند جوش، اگزما یا بثورات پوستی با انجام لیزر تداخل دارند و عوارضی را برای فرد به دنبال دارند. از آنجایی که اگزما یک بیماری پوستی است که برخی از نواحی آن را درگیر می کند، بنابراین پزشک می تواند از لیزر کردن سمت های آسیب دیده پوست جلوگیری کند. اما بقیه نواحی پوست را می توان لیزر کرد. معمولا این روش به این دلیل که امکان انتقال حرارت لیزر به نواحی اطراف پوست وجود ندارد، برای فرد بی خطر است. در واقع این حساسیت پوستی را دارید، می‌توانید از این روش درمانی استفاده کنید. با این حال، اگر ناحیه‌ای که می‌خواهید لیزر کنید، تحت تاثیر این شرایط پوستی قرار گرفته باشد، ممکن است لیزر درمانی محدود شود. در صورتی که برای درمان این آسیب پوستی به دنبال دکتر درمان اگزما در تهران هستید، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

آیا کسانی که اگزما دارند می‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

اگر بر روی دست خود پوست پوست مشاهده میکنید و به دنبال درمان آن هستید، میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب درمان پوست پوست شدن دست را مطالعه نمایید.

آیا لیزر موهای زائد می تواند منجر به اگزما شود؟

معمولا دستگاه های لیزر موی زائد عوارضی ندارند یا عوارض انها بسیار محدود است. از جمله شایع ترین عارضه های آن می توان به درد خفیف، تحریک پوست، قرمزی و تورم خفیف اشاره کرد که طی چند ساعت از بین خواهد رفت. وارض شدیدتری مانند تاول، پوسته‌پوسته شدن، زخم و اگزما به ندرت ممکن است که پیش آیند. مصرف کرم های مرطوب کننده و نبودن در معرض نور خورشید بعد از انجام لیزر می تواند از خشک شدن بیش از حد پوست و ایجاد اگزمای پوستی نقش داشته باشد. بنابراین به طور کلی اگزما در اثر لیزدرمانی ایجاد نمی شود.

آیا لیزر موهای زائد می تواند منجر به اگزما شود؟

یکی از راه های از بین رفتن موهای زیر پوستی، استفاده از لیزر موی زائد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب حذف موهای زیر پوستی را مطالعه نمایید و به لینک درج شده مراجعه نمایید.

کلام آخر

خلاصه این که برخی از بیماری‌های پوستی مانند آکنه فعال، سرطان پوست، رنگ‌دانه و هرگونه عفونت قارچی یا باکتریایی برای لیزر موهای زائد مناسب نیستند. اما بیماری‌های پوستی دیگری مانند اگزما نیز وجود دارند که لیزر موهای زائد را فقط زیر نظر متخصص پوست و پس از تایید او امکان‌پذیر می‌کنند.

نظر کاربران