سولاریوم بعد از عمل بینی

عوارض سولاریوم بعد از عمل بینی

پری چاوشی

عمل جراحی بینی از آن دسته عمل هایی است که نیاز به مراقبت های خاص خود دارد. عوارض سولاریوم بعد از عمل بینی یکی از دغدغه هایی است که زیباجویان بعد از جراحی بینی خواهند داشت. ما در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی درخصوص آفتاب گرفتن و برنزه کردن بعد از جراحی بینی صحبت خواهیم کرد.

سولاریوم و آفتاب گرفتن بعد از جراحی بینی

نوری که از سمت خورشید به ما می رسد امواج ماورا بنفش است که با برخورد پوست می تواند آسیب هایی را وارد سلول پوست کند. این حالت با قرمزی و قرمزی نیز همراه است. دستگاه های سولاریوم نیز عملکرد مشابه با نور خورشید دارد که با حرارت بسیار بالایی همراه است تا پوست رنگ برنزه ای پیدا کند.

اگر به دنبال جراح بینی در شیراز هستید، ما در لینک درج شده اطلاعات برخی از بهترین جراحان در این زمینه را قرار داده ایم.

سولاریوم و آفتاب گرفتن بعد از جراحی بینی

عوارض سولاریوم بعد از جراحی بینی

از جمله عوارضی که برنزه کردن با استفاده از دستگاه سولار و یا آفتاب گرفتن می تواند به همراه داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سوختگی پوست،
  • تشدید ورم، التهاب و کبودی،
  • تشدید درد در بینی و صورت،
  • باقی ماندن جای زخم و اسکار،
  • بروز حساسیت های پوستی مانند اگزما و قرمزی.

آیا سولاریوم و آفتاب گرفتن قبل از جراحی بینی نیز ممنوع است؟

بله، آفتاب گرفتن از آن دسته اقداماتی است که محدودیت های قبل از جراحی است که حداقل شش هفته قبل از عمل بینی نباید در معرض خورشید، دستگاه سولار و ... قرار بگیرید. نکته قابل توجه این است که پوست های برنزه حساس تر و آسیب پذیرتر هستند و احتمال بروز عوارض حین جراحی و بعد از آن افزایش می یابد.

تا چه مدت قبل از عمل بینی نباید برنزه کنیم؟

توصیه پزشکان متخصص این است که تا 6 هفته قبل از انجام جراحی بینی برنامه ای برای سولار کردن نداشته باشید تا از آسیب به بافت پوست جلوگیری به عمل آید. توصیه می‌شود حتی القدور از برنزه کردن به روش های مصنوعی مانند سولاریوم خودداری کنید.

تا چه مدت قبل از عمل بینی نباید برنزه کنیم؟

سولاریوم بعد از عمل بینی چگونه است؟

در ابتدا در نظر داشته باشید که بعد از جراحی بینی تا حد امکان از بودن در معرض نور خورشید خودداری نمایید. این کار باعث می شود تا از عوارض جانبی بعد از عمل تا حدی دور بمانید. بعد از گذشت دو هفته  باید تا شش ماه اول خود را از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دور نمایید. توجه داشته باشید اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث بروز لکه‌های خورشیدی، چین و چروک‌های عمیق و تغییر رنگ در پوست گردد و همچنین خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با عوارض سولاریوم بعد از عمل بینی آشنا کنیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد از طریق نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران