بعد از عمل بینی چه بخوریم؟

بعد از عمل بینی چه بخوریم؟

پری چاوشی

یکی از سوالاتی که در ذهن مراجعه کنندگان برای جراحی بینی وجود دارد این است که بعد از عمل بینی چه بخوریم؟ تغذیه مناسب بعد از عمل بینی می تواند در روند بهبودی شما و کاهش تورم تاثیرگذار باشد.اگر قصد انجام عمل بینی دارید، بهتر است قبل از هر چیز از روند انجام جراحی، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل آگاهی کامل داشته باشید. این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

اهمیت تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

اهمیت تغذیه بعد از عمل زیبایی بینی به دلیل این که می تواند در دوره بهبودی شما و روند آن تاثیر گذار باشید، باید مورد توجه قرار گیرد.
معمولاً بعد از هر عمل جراحی، خصوصاً مواردی که با استفاده از بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام می‌شوند، به دلیل ماده بیهوشی که وارد بدن شده‌است، هضم یک سری از غذاها برای بدن دشوار خواهد بود.
به همین دلیل است که یبوست بعد از انجام جراحی بینی و سایر عملها، یک مشکل رایج برای بسیاری از بیماران است که با استفاده از رژیم غذایی درست، به راحتی رفع می‌شود.

اگر به دنبال جراح بینی در شیراز هستید، تعدادی از معروف ترین جراحان را در لیک درج شده به همراه اطلاعات تماس معرفی کرده ایم.

اهمیت تغذیه مناسب بعد از عمل بینی

تغذیه مناسب بعد از عمل بینی چیست؟

یکی یکی مواردی که بعد از جراحی باید به آن توجه کرد این است که بعد از عمل بینی چی بخوریم و بهتر است یک دستور غذایی خاص
دانستن آنچه که باید بعد از جراحی زیبایی بینی مصرف کنید، بسیار مهم است؛ بنابراین، حتماً از پزشک خود ، بهترین جراح بینی ،بخواهید که یک دستور خاص غذایی برای بعد از عملتان مناسب با عمل انجام شده و شرایط شما، تجویز کند.

با این وجود، اگر اطلاعات کافی از جراح خود دریافت نکرده‌اید، در اینجا لیستی از بهترین مواد غذایی برای بهبود سریع بعد از جراحی زیبایی بینی وجود دارد.

چه غذاهایی نباید بعد از عمل بینی مصرف شود؟

مصرف تعدادی از غذاها بعد از عمل بینی تاثیر منفی خواهد داشت. غذاهای سخت و جویدنی، غذاهای تند و اسیدی، غذاهای فرآوری شده، غذاهای بسیار گرم / بسیار سرد و غذاهای شور همگی می تواند در روند بهبودی شما بعد از عمل تاثیر گذار باشد.

بعد از عمل بینی چه نوشیدنی بخوریم؟

نوشیدنی های زیر طبق نظر جراحان راینوپلاستی یکی از بهترین و موثرترین نوشیدنی ها در روند بهبودی شما بعد از عمل هستند.

آب: بعد از عمل جراحی زیبایی بینی، بدن با کمبود آب روبرو خواهد شد. به همین دلیل در دوره ریکاوری باید مقدار زیادی آب بنوشید.

نوشیدنی‌های مغذی: مصرف آب میوه های تازه و غیر اسیدی بعد از این عمل به خصوص آب کرفس و آب آناناس می تواند در کاهش تورم بعد از عمل به شما کمک نماید. مصرف آبمیوه های اسیدی مانند آب پرتقال و ... به دلیل تحریک کردن معده توصیه نمی شود و بهتر است از مصرف آن اکیدا خودداری کنید.

اگر عمل بینی انجام داده اید و میخواهید از سیگار استفاده کنید، بهتر است درمورد عوارض استفاده از سیگار بعد از عمل بینی اطلاع کسب نمایید.

بعد از عمل بینی چه نوشیدنی بخوریم؟

چه نوشیدنی هایی بعد از رینوپلاستی ممنوع است؟

الکل: الکل می‌تواند احتمال خونریزی را بعد از عمل افزایش دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی بیشتر شود. همچنین، نوشیدن الکل در هنگام استفاده از داروهای ضد درد بسیار خطرناک است و ممکن است باعث مشکلات جدی در سلامتی شود. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از نوشیدن دوباره الکل ۶ هفته بعد از عمل صبر کنید.

نوشیدنی کافئین دار: توصیه می‌شود از مصرف کافئین بعد از عمل خودداری کنید؛ زیرا کافئین ممکن است بهبود زخم را به تأخیر بیندازد. در حالی که ممکن است برای بیمارانی که عادت به مصرف روزانه قهوه یا چای دارند، رعایت این مورد بسیار سخت باشد، اما متوقف کردن مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار در دوره بهبودی بسیار مهم است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده ایم جواب شما را در برابر این سوال که بعد از عمل بینی چه بخوریم بدهیم. هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

 

نظر کاربران