مزووایت

مزووایت چیست؟ مزایا، معایب و ماندگاری کرم پودر دائم

پری چاوشی

برای داشتن پوستی روشن‌تر می‌توان از فرایند ایمن و فشرده مزووایت استفاده نمود. این فرایند برای افرادی با رنگ پوست تیره و همچنین برای کاهش کک و مک، لک، تیرگی زیر چشم، تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه و پیری ناشی از آفتاب (لکه‌های پیری)، رفع تیرگی زیر بغل، بیکینی، پشت آرنج و زانوها توصیه ‌می‌گردد.

مزووایت تراپی با نام های دیگری مثل کرم پودر دائم و بی بی گلو نیز شناخته می شود.

این روش پزشکی معمولا در کلینیک انجام ‌می‌شود و باید از انجام آن در مراکز غیر پزشکی خودداری نمود زیرا ممکن است فرد را با عوارض غیر معمول مواجه کند.

مزووایت چیست؟

در سال 2010، یک شرکت لهستانی برای اولین بار این ماده را تولید نمود و پس از انجام تحقیقات، آن را در نمایشگاه محصولات آرایشی بهداشتی که در سال 2013 در استرالیا برگزار شد، ارائه داد.

براساس تحقیقات و گزارشات دریافت شده، ‌می‌توان مزووایت را به عنوان یک راهکار مناسب و ایمن برای رفع تیرگی‌ها و لکه‌های پوستی در نقاط مختلف مخصوصا صورت و جوانسازی پوست معرفی کرد زیرا ‌می‌تواند به راحتی اثراث ناشی از حمله‌ی رادیکال‌های آزاد را خنثی نماید.

مزووایت یا بی بی گلو همچنین دارای قابلیت کاهش و کمرنگ کردن لکه‌های قهوه‌ای رنگی است که در اثر نور آفتاب در پوست ایجاد می‌شوند.

مزووایت تراپی تکنیکی است که با دستگاهی به نام میکرونیدلینگ، کرم پودر دائم را به زیر پوست تزریق می‌کند و باعث روشن شدن و یک دست شدن پوست میشود.

کرم پودر دائم یا بی بی گلو چیست؟

کرم پودر دائم جهت روشن کردن، جوان کردن و یک دست کردن پوست و پوشاندن لکه‌ هایی که روی پوستتان به وجود آمده و برای شما آزار دهنده است مفید باشد.

کاربرد کرم پودر دایم برای پوست های خشک ، چرب و نرم می باشد. این روش درمانی باعث افزایش فرایند ساخت کلاژن و در نتیجه روشن تر شدن پوست می شود. این روش درد ندارد و مانند کرم پودر های موقتی منافذ پوست را نمی بندد.

محصولات بی بی گلو BBglow stayve جدیدترین و بهترین محصولات مراقبت از پوست می باشد که در آمریکا ، اروپا و آسیا به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است.در تعریف این محصولات با اطمینان میتوان گفت که برای داشتن پوستی شفاف، درخشان به طور طبیعی این محصولات گزینه بسیار مناسبی می باشند زیرا که تماما از منشاهای گیاهی تهیه شده و به هیچ عنوان مواد شیمیایی در این محصول به کار نرفته است.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید: بهترین مراکز برای مزووایت تراپی و کرم پودر دائم در شیراز

مزووایت

مراحل انجام مزووایت تراپی

مراحل انجام مزووایت تراپی به شرح زیر است:

  1. پوست با اسپری ضد عفونی کننده بدون الکل ضد عفونی ‌می‌شود.
  2. یک لایه ضخیم از ژل با استفاده از دستکش یا برس بر روی صورت، گردن زده می‌شود؛ که این ژل بسته به نوع پوست حداکثر 5 دقیقه روی پوست باقی ‌می‌ماند (2 تا 3 دقیقه برای افرادی با پوست حساس و 5 دقیقه برای افرادی با پوست چرب و متخلخل توصیه ‌می‌شود). این ژل بر روی پوست ماساژ داده نمی‌شود و با استفاده از پد اسفنجی آرایشی مرطوب از بین ‌می‌رود.
  3. کف خنثی کننده را به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی مالیده و با حرکات دایره ای از پایین به بالای صورت روی پوست ماساژ ‌داده می‌شود. سپس مانند قبل صورت با استفاده از پد‌های اسفنجی آرایشی مرطوب تمیز شده و خشک ‌می‌شود.
  4. چند قطره از سرم (آمپول‌های تقویت کننده) بر روی هر قسمت از پوست صورت قرار ‌می‌گیرد. دست یا برس برای دستیابی به حداکثر سطح عقیم سازی مناسب نیست. از درماپن با سوزن‌های میکرون برای استفاده از سرم‌ها در عمق مناسب پوست استفاده ‌می‌شود. حرکات دایره‌ای به مدت 7 تا 10 دقیقه برای هر ناحیه صورت اجرا ‌خواهد شد.
  5. در پایان، صورت به آرامی ماساژ داده ‌می‌شود تا به جذب حداکثری سرم در پوست منجر گردد.
  6. سرم باقیمانده بالای پوست را ‌می‌توان با یک گاز استریل پاک کرد.
  7. همانند آمپول‌های تقویت کننده، سرم رنگدانه سفید با انجام ماساژ دایره‌ای نانو سوزن بر روی پوست قرار داده ‌می‌شود. این فرایند باید در حدود 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. معمولاً در ناحیه‌ی زیر چشم و پلک‌ها در مقایسه با بقیه صورت از رنگ روشن‌تری استفاده ‌می‌شود.
  8. کرم ترمیم کننده بر روی صورت قرار ‌می‌گیرد.
  9. اطلاعات مراقبتی بعد از مزووایت تراپی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

مراقبت های بعد از مزووایت تراپی

تا 48 ساعت بعد از انجام این فرایند باید از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی پوست و ایجاد تعرق اجتناب نمود. استفاده از لوازم آرایشی در 24 ساعت اولیه مجاز نیست. هچنین به مدت یک هفته نباید از صابونها و لایه بردارهای قوی پوست استفاده کرد. استفاده از کرمهای ضد آفتاب با SPF بالا نیز توصیه ‌می‌شود.

مزایای مزووایت و بی بی گلو 

تزریق کرم پودر دائم به پوست، باعث می‌شود چهره و پوستی شفاف و یکدست داشته باشید؛ همچنین سیاهی دور چشم، لک‌های پوست و کک و مک را محو می‌کند.

کرم پودر دائم ، سبب کنترل رادیکال‌های آزاد سطح پوست شده و احتمال بروز آکنه و جوش‌های سرسیاه را کاهش می‌دهد.

مزایای کرم پودر دائم

مزووایت در جهت رفع عیوب پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای اصلی این کار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن درد و خونریزی و نبود نیاز به استراحت بعد از درمان
  • خنثی‌کردن رادیکالهای آزاد
  • کاهش میزان ملاتونین سازی در پوست و کمک به بهبود رفع چین‌و‌چروک
  • نبستن منافذ همچون کرم پودرها
  • تفاوت با مواد آرایشی و میکروپیگمنتیشن
  • درخشندگی و روشن‌سازی پوست و جوانسازی
  • تغییر رنگ پوست
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • رفع کک‌ و مک
  • آراستگی بدون نیاز به آرایش
  • درمانی برای بیماران پوستی و سرطانی، سوختگی و جراحت
  • مناسب ورزشکاران
  • ضدپیری
  • رفع تیرگی آرنج و زانو

معایب و مضرات مزووایت

از معایب مزووایت می‌توان به افزایش احتمال ایجاد التهاب و حساسیت اشاره کرد؛ زیرا رنگدانه‌ها حاوی سرب، جیوه، زینک و سایر فلزات سنگین است.

هزینه مزووایت چقدر است؟

با توجه به برند های مختلفی که در بازار وجود دارد و البته میزان مواد مصرفی که توسط متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرد هزینه مزووایت بی بی گلو متغیر خواهد بود. در لینک زیر اطلاعات دقیق تری در رابطه با هزینه کرم پودر دائم قرارداده ایم:

هزینه کرم پودر دائم یا مزووایت چقدر است ؟

ماندگاری مزووایت تراپی

ماندگاری مزووایت تراپی کوتاه است و معمولا تاثیر ایجاد شده بر روی پوست در حدود 4 ماه ادامه خواهد یافت. اثرات درمان بسته به شرایط پوست در هر فرد متفاوت از سایرین است. نتایج فوری ممکن است بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی مشاهده شود. معمولا تعداد 2 تا 5 جلسه ی درمانی در فواصل 10 تا 14 روزه، برای دستیابی به بهترین نتایج طولانی مدت ممکن توصیه ‌می‌شود.

نظر کاربران