رفع تیرگی زیر بغل شیراز

رفع تیرگی زیر بغل در شیراز + ۱۰ کلینیک تخصصی رفع سیاهی زیر بغل در شیراز

zahra ahmadi

کلینیک های مرتبط

مشاهده همه

در این مطلب روش های رفع تیرگی زیر بغل در شیراز را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین در جدول زیر بهترین کلینیک درمان تیرگی زیر بغل در شیراز به همراه آدرس و شماره تماس قرار گرفته است.

رفع سیاهی زیر بغل در شیراز

سایر مراکز رفع سیاهی زیر بغل در شیراز

ردیف نام پزشک نشانی کلینیک رفع تیرگی زیر بغل در شیراز شماره تماس
1 دکتر هاله حقیقت شیراز، خیابان قصردشت، نبش خیابان باغشاه (فلسطین)، ساختمان سبحان، طبقه 5، واحد 10 07132349517
07132349518
2 کلینیک زیبایی سونا شیراز، خیابان ارم،نبش کوچه 4 09175310173

علل تیرگی زیر بغل

برخی از شایع‌ترین علت تیرگی زیر بغل در شیراز در ادامه ذکر شده اند:

تعریق بیش از حد
تیغ زدن مکرر ناحیه زیر بغل
استفاده مداوم از دئودرانت‌ها (اسپری یا استیک ضدبو)
اصطکاک زیاد ناحیه زیر بغل با لباس به خاطر پوشیدن تاپ یا لباس‌های تنگ
عفونت
عدم تمیزی مناسب ناحیه زیر بغل
تجمع سلول‌های مرده در زیر بغل
استفاده از مواد شیمیایی یا الکل

درمان تیرگی زیر بغل در شیراز

استفاده از کرم‌های موضعی برای رفع تیرگی زیر بغل

کرم رتین-آ : این دارو که به صورت کرم است، نوعی رتینوئید موضعی است (که از مشتقات ویتامین A است) که موجب لایه‌برداری پوست می‌شود و روند تولید کلاژن در پوست را سرعت می‌بخشد و علاوه بر رفع سیاهی و لکه‌های تیره در زیر بغل، موجب از بین رفتن ضایعات پوستی نیز می‌شود.

پیلینگ شیمیایی ( درمان تیرگی زیر بغل )

در این روش یک ماده‌ی شیمیایی بر روی پوست مالیده می‌شود. این ماده موجب کنار رفتن خارجی‌ترین لایه‌ی پوست که حاوی سلولهای مرده و رنگدانه‌های اضافی است، می‌شود. بعد از پیلینگ شیمیایی پوست شما سلول‌های جدیدی تولید می‌کند و کلاژن بیشتری با الگوی منظم‌تر، در پوست تولید می‌شود و بنابراین پوست شما روشن و شفاف می‌شود. شدت لایه‌برداری پوست در این روش به نوع ماده شیمیایی مورد استفاده، غلظت آن و مدت زمان ماندن آن روی پوست، بستگی دارد.

درم‌ابریژن (رفع تیرگی زیر بغل )

این روش درمانی در بهبود رنگ پوست بسیار موثر است. در این روش از یک برس سیمی ‌مخصوص استفاده می‌شود که به کمک آن لایه‌ی خارجی پوست برداشته می‌شود. انجام این کار موجب جهش ناگهانی در تسریع فرآیند‌های درمانی در پوست و جایگزینی سلولهای سالم به جای سلول‌هایی می‌شود که توسط لایه‌برداری کنار رفته‌اند. میزان تولید کلاژن در پوست نیز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه پوست بسیار با ثبات تر و جمع‌تر می‌شود (افتادگی پوست بر طرف می‌شود). البته این روش درمانی کاملا تهاجمی ‌است و برخی عوارض جانبی به دنبال دارد و همچنین دارای دوره ریکاوری طولانی است.

میکرودرم‌ابریژن

در این روش نیز برای درمان تیرگی زیر بغل در شیراز خارجی‌ترین لایه‌ی پوست برداشته می‌شود، اما با این تفاوت که مکانیزم لایه‌برداری با این روش بسیار ملایم‌تر است. در این روش دانه‌های بسیار ریز کریستالی با سرعت بالا بر روی پوست اسپری می‌شوند. همزمان با اسپری شدن ذرات کریستالی روی پوست، یک دستگاه ساکشن نیز کریستال‌های اسپری شده و پوسته‌های مرده که از سطح پوست جدا می‌شوند را در یک مخزن جمع می‌کند. با شروع روند بهبودی بعد از لایه‌برداری با میکرودرم‌ابریژن، رنگ پوست بهبود می‌یابد و روشن‌تر می‌شود. این روش همچنین موجب افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود.

لیزردرمانی برای رفع تیریگی زیر بغل در شیراز

لیزر، به غیر از بین بردن موهای زائد، مزیت دیگری نیز دارد که ممکن است شما به آن توجه نکرده باشید و آن مزیت این است که این روش باعث سفید شدن پوست زیر بغل نیز می‌شود. بنابراین با انجام لیزردرمانی می‌توانید مطمئن باشید که پوست زیر بغل شما از پوست سایر نواحی بدنتان تیره‌تر نخواهد بود و می‌توانید همچنان با خیال راحت لباس‌هایی بپوشید که با آن‌ها زیر بغل شما نمایان است.

IPL برای درمان تیرگی زیر بغل در شیراز

در روش IPL یا روش پالس نوری شدید، از انرژی امواج نوری برای مختل کردن عملکرد فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. انرژی به دست آمده از پالس‌های نوری توسط مو جذب می‌شود و موجب طولانی شدن مدت زمان رشد مجدد موها شده و نهایتا رشد موها را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.

بوتاکس برای رفع تیرگی زیر بغل در شیراز

هر چند تزریق بوتاکس بیشتر به عنوان یک عمل زیبایی شناخته می‌شود، اما کاربردهای درمانی نیز دارد. تزریق بوتولونیوم‌توکسین در زیر بغل معمولا برای مبارزه با تعریق بیش از حد انجام می‌شود. بوتاکس مانند یک مسدودکننده عمل می‌کند و مانع از آزادسازی استیل کولین (ماده‌ی شیمیایی که عصب‌ها برای فعال‌سازی غدد تعریق استفاده می‌کنند) می‌شود.

درمان‌های خانگی رفع تیرگی زیر بغل در شیراز

در ادامه با برخی از درمان‌های خانگی برای بهبود سیاهی زیر بغل آشنا می‌شویم:

لیمو
سیب‌زمینی
خیار

نکاتی برای پیشگیری از تیرگی زیر بغل

در ادامه با چند نکته‌ی ساده و عملی برای پیشگیری از تیرگی و سیاه شدن پوست زیر بغل آشنا می‌شوید:

به صورت منظم حمام کنید یا دوش بگیرید.
برای از بین بردن موهای زیر بغل، به جای تیغ زدن، از روش زدن وکس استفاده کنید.
پوست زیر بغل خود را لایه‌برداری کنید.
سعی کنید پوست زیر بغل خود را خشک نگه دارید، خصوصا در ماه‌های گرم سال.
از قرارگیری در شرایط آب و هوایی بسیار گرم یا مرطوب خودداری کنید.
سعی کنید وزن بدنتان در محدوده‌ی سالم نگه دارید.
به جای دئودرانت از پودر تالک استفاده کنید.
از پوشیدن لباس‌هایی که از جنس الیاف مصنوعی هستند خودداری کنید و به جای آن لباس‌هایی از جنس کتان یا الیاف دیگری بپوشید که با پوست سازگاری دارند.

بیشتر بخوانید : کشیدن پوست صورت در شیراز

نظر کاربران