کلینیک زیبایی

تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو

zahra ahmadi

آیا کلینیک زیبایی با کلینیک تخصصی پوست و مو تفاوت دارد؟ تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو در چیست؟ با همراه باشید تا به پرسش های شما پاسخ دهیم.

این روزها مراجعه افراد به کلینیک های زیبایی برای رسیدگی به سلامت پوست و مو بسیار افزایش یافته است. فرقی ندارد پیر باشید یا جوان؛ حتما تا به امروز بارها به این کلینیک ها سر زده اید و یا در فکر آن بوده اید. این تمایل به زیبایی نه تنها در بانوان بلکه در آقایان نیز دیده می شود.

حضور پزشکان در کلینیک های زیبایی و پوست و مو

کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات زیبایی با پزشکان مختلفی مانند متخصصین پوست و مو، پزشکان عمومی، جراحان پلاستیک در حوزه زیبایی، جراحان گوش و حلق و بینی، جراحان عمومی برای درمان‌های لاغری، متخصصین زنان در حوزه زیبایی و کارشناسان تغذیه و … در ارتباط بوده و در داخل کلینیک در وقت‌های معینی حضور دارند.

اگر به دنبال کلینیک های زیبایی در مشهد هستید، به لینک درج شده مراجعه کنید.

اعتبار یک کلینیک زیبایی علاوه بر پزشکان آن، به تجهیزات خریداری شده توسط آن مرکز و تعداد بیماران راضی از مرکز بستگی دارد. در کلینیک های تخصصی پوست و مو، پزشکانی که مجاز به انجام ویزیت هستند باید تخصص پوست و مو داشته باشند، لذا پزشکان عمومی مجاز به انجام فعالیت های این چنینی نیستند.

در ادامه به تفاوت های کلینیک های زیبایی با کلینیک های تخصصی پوست و مو میپردازیم.

کلینیک زیبایی

تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو

تفاوت مراکز زیبایی و کلینیک های تخصصی پوست و مو در عملکرد اصلی آن ها می‌باشد، کلینیک های زیبایی، مرکز اعمال روش‌ها و عمل های جراحی زیبایی حوزه‌ی پوست و مو هستند، یعنی عمل‌ها و روش های زیباسازی که فرد به اختیار خود جهت ایجاد ظاهری بهتر و زیبا اقدام به چنین عمل‌هایی می‌کند. درحالی‌که در یک کلینیک پوست و مو ، بیشتر به درمان و اعمال روش های ترمیمی حوزه‌ی پوست و مو پرداخته می‌شود، اگرچه ممکن است که در این مراکز، عمل های زیبایی نیز توسط کادر پزشکی انجام گیرد؛ اما عمده‌ی فعالیت چنین کلینیک هایی ارائه‌ی خدمات درمانی و اجباری مربوط به‌سلامت و حیات فرد می‌باشد.

اساسی ترین تفاوت مراکز زیبایی و کلینیک پوست و مو در زمان مراجعه بیماران است. در کلینیک های تخصصی پوست و مو، مراجعه ی بیمار جهت دریافت خدمات متنوع درمانی حوزه ی سلامت پوست و مو خواهد بود و از روی سلیقه و اختیار به چنین مراکزی مراجعه نمی کند. انجام روش ها و عمل های جراحی ارائه شده در کلینیک های زیبایی، به طور معمول، با دریافت هزینه های بسیار سنگین تری در مقایسه با کلینیک های تخصصی پوست و مو صورت می پذیرد، از این رو تعداد مراجعه کنندگان به مراکز زیبایی نسبت به مراکز تخصصی پوست و مو بسیار کمتر خواهد بود.

انتخاب روش درمان در کلینیک های زیبایی

در کلینیک های تخصصی پوست و مو، سلیقه و نظر بیمار در انتخاب روش درمانی مناسب دخالتی ندارد و انتخاب بهترین روش درمان با توجه به شرایط بیمار و با تشخیص پزشک معالج صورت می پذیرد، درحالی که در کلینیک های زیبایی، با مشورت پزشک و فرد، روش و عمل زیبایی مورد نظر انتخاب می شود.

مراجعه کنندگان به درمانگاه های پوست و مو، بیمار نامیده می شوند، زیرا جهت رفع عارضه ای اجباری نیاز به درمان دارند در حالی که فرد متقاضی در مراکز زیبایی پوست و مو زیباجو نامیده می شود؛ زیرا به اختیار خود اقدام به اعمال روش ها و جراحی زیبایی می نماید.

اگر بخواهیم واضح‌تر دراین‌خصوص مطلبی را بیان کنیم به‌صورت کلی خواهیم گفت در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی معمولاً انتخاب نوع و روش درمان به عهده فرد زیباجو می باشد؛ اما در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو روش سلیقه‌ای وجود ندارد و پزشک متخصص با تکیه ‌بر تجربه و بهترین روش درمانی بیماران را تحت‌نظر قرار می‌دهد. افرادی که به این‌گونه مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تحت عنوان بیمار قلمداد خواهند شد.

تفاوت هزینه در این مراکز

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی مراکز زیبایی و مراکز تخصصی پوست و مو هزینه‌های اخذ شده مربوط به نحوه جراحی خواهد بود. معمولاً در مراکز زیبایی، هزینه‌های زیادی متوجه افراد خواهد شد درصورتی‌که در مراکز تخصصی پوست و مو به دلیل مشخص‌شدن اهداف درمانی و ترمیمی این هزینه‌ها بسیار کمتر خواهد بود.

سایر تفاوت های کلینیک زیبایی و درمانگاه پوست و مو

در یک کلینیک تخصصی پوست و مو، تمام مراحل درمان از مشاوره و تشخیص تا درمان و مراقبت های پس از درمان تحت نظر مستقیم و با دخالت کادر پزشکی متخصص پوست و زیبایی انجام می شود. مشاوره و پیگیری مشکلات بیماران به صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته انجام می شود.

از ویژگی های یک کلینیک تخصصی پوست و مو، همکاری با انواع شرکت های بیمه دهنده خصوصی، جهت رفاه حال بیماران می باشد.

تعیین وقت ویزیت با توجه به مشغله کاری شما و قابلیت تغییر آن با نظر شما، تمام محدودیت ها را جهت انجام درمان و پیگیری مؤثر پس از درمان از بین می برد.

تمام این موارد در کنار تجربه و تخصص پرسنل کلینیک و کادر پزشکی، تجربه خوشایند و مطمئنی را برای شما از مراجعه و درمان در یک مرکز تخصصی پوست و مو ایجاد می کند.

خدمات کلینیک تخصصی پوست و مو

خدمات پوست و مو شامل دو بخش می شود:

  • مراقبت از پوست و مو
  • درمان بیماری های پوست و مو

در کلینیک پوست و مو هر یک از این خدمات در بخش های مختلفی و زیر نظر متخصصین با تجربه انجام میگیرد.

انجام روش های درمان پوست و مو به تخصص و دانش پزشکی نیاز دارد. در صورتی که این خدمات در مراکز غیر معتبر نظیر مراکز زیبایی و آرایشی انجام شود، می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک های زیبایی و درمانگاه های پوست و موی معتبر شیراز

خدمات زیبایی معمول که در کلینک ها به افراد ارائه می شود بدین شرح است:

  • جوانسازی پوست
  • آبرسانی پوست
  • درمان ضایعات عروقی
  • پی آر پی مو (PRP)
  • درمان ریزش موی سر
  • درمان تعریق با بوتاکس
  • لاغری موضعی با مزوتراپی
  • تزریق فیلر
  • تزریق ژل
  • لیزر موهای زائد
  • مزوتراپی مو

و…

همچنین بعضی از مراکز زیبایی به شکل گسترده کار می کنند و از کادر پزشکی بیشتری برخوردار هستند. این مراکز دارای بخش کاشت مو، جراحی و لاغری نیز می باشند. برخی دیگر به هر علت مانند کمبود فضا خدمات کمتری ارائه می دهند. برخی از کلینیک ها به شکل تخصصی در یک یا چند زمینه محدود فعالیت می کنند.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق تنها با ذکر منبع امکان پذیر است. سپاس از توجه شما

نظر کاربران