سفید شدن پوست در سه روز

سفید شدن پوست صورت در سه روز با ماسک خانگی

پری چاوشی

ماسک های سفید کننده پوست صورت مخصوصا اگر طبیعی و خانگی باشند تاثیر زیادی در زیبایی و شفافیت صورت خواهد داشت. برای سفید شدن پوست در سه روز میتوانید از این ماسک های پر طرفداری که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

ملانین پوست های تیره نسبت به پوست های روشن بیشتر است و علت تیرگی نیز همین موضوع است. اگر شما هم رنگ پوستتان برایتان مهم است در این مقاله قرار است شما را با موثرترین ترکیب خانگی موثر برای روشن شدن پوست آشنا کنیم.

سفید شدن پوست با ماسک های خانگی

همیشه ماسک های خانگی موثرترین و کم هزینه ترین راه برای سفید کردن صورت است که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

نکته مهم: برای اینکه نتیجه بهتری از ترکیبات زیر بگیرید، بهتر است آنها را به طور منظم و حداقل دو بار در هفته استفاده کنید. همچنین، مهم است که قبل از استفاده از هر ترکیب جدید، ابتدا آن را بر روی یک قسمت کوچک از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های جوشدار

این ماسک علاوه بر آنکه پوست شما را سفید خواهد کرد جوش های پوست شما را نیز از بین میبرد. برای تهیه این ماسک کافیست یک عدد تخم مرغ را هم زده تا کف کند، پس از آن مواد را روی صورتتان بمالید و 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید تا روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. در انتها صورت خود را با آب خنک بشویید. پس از چند روز شاهد تغییرات زیادی روی پوست خود خواهید بود. همچنین این ماسک کمک شایانی به لیفیتیگ صورت شما نیز می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های جوشدار

روشن شدن پوست صورت با ماسک نعنا

یک مشت برگ نعنا را خورد کنید تا به شکل یک خمیر یا ماسک در بیاید. سپس به مقدار لازم آب به آن اضافه کنید. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه باقی بماند تا به صورت طبیعی خشک شود. این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک روشن کننده صورت با موز

1 عدد موز رسیده، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آبلیمو را تهیه کنید. ابتدا درون یک کاسه موز را له کنید سپس مابقی مواد را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت را بدست بیاورید. صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب سرد بشویید. این درمان را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

پک زرد چوبه و گوجه فرنگی یک سفید کننده طبیعی

1 عدد گوجه فرنگی و 2 قاشق غذا خوری زرد چوبه را تهیه کنید. ابتدا گوجه فرنگی ها را له کنید تا یک اسموتی بدست آید. سپس زرد چوبه را نیز به آن اضافه کنید. صورتتان را تمیز کنید و با یک عدد پد خشک نمایید و با انگشت های تمیز این ماسک را به صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

زیبایی پوست با ماسک روغن بادام و پرتقال

برای تهیه این ماسک ابتدا یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام با شیره نارگیل ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند. این ماسک تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی صورت شما خواهد داشت.

در برخی از افراد تیرگی پوست بر اثر وجود لک های به وجود آمده در سال های متمادی روی پوست می باشد. شما میتوانید با مراجعه به کلینیک های تخصصی رفع لک در شیراز به درمان این نوع لک ها بپردازید و به سفید شدن پوست خود بپردازید.

پک سیب زمینی برای روشن سازی پوست

1 عدد سیب زمینی متوسط را بشویید و پوست بکنید و سپس نصف کنید، پس از شستن صورتتان تکه های سیب زمینی را به آرامی روی آن ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه سیب زمینی ها را بردارید و پوستتان را با آب سرد بشویید. این درمان را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

سفید شدن پوست در سه روز با ماسک شیر و بادام

توصیه ی پرتکرار متخصصین طب سنتی برای روشن شدن پوست صورت استفاده از ماسک و ترکیب شیر و بادام است که برای تهیه آن باید مقداری بادام را برای مدت زمان یک شب در آب خیس کرده تا نرم شوند. صبح روز بعد بادام ها را رنده کنید و با مقداری شیر ترکیب کنید تا به اندازه مطلوب غلیظ شود. این ماسک را مستقیما روی پوست تان بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. بعد از شستن کامل پوست با یک مرطوب کننده مناسب پوست را مرطوب کنید.

ماسک عسل و لیمو برای سفید شدن پوست

برای تهیه این ماسک عالی و قوی روشن کننده پوست کافیست 1 قاشق چای خوری عسل را با 1 قاشق چای خوری آب لیمو تازه ترکیب کنید و آن را روی بخش های مورد نظر بمالید. 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک کاملا خشک شود و سپس پوست را با آب سرد بشویید و خوب خشک کنید.

ماسک عسل و لیمو برای سفید شدن پوست

روشن سازی پوست با ماسک خیار و ماست

خیار حاوی ویتامین C و K است که به روشن شدن پوست کمک می‌کنند. ماست نیز به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند. برای تهیه این ماسک، یک خیار متوسط را رنده کنید و با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.
اگر قصد روشن سازی پوست خود را در بازه زمانی کوتاه دارید و زیر نظر متخصصی با تجربه دارید، میتوانید به بهترین مراکز میکرودرم در شیراز مراجعه کنید و لایه برداری را بر عهده متخصصین با تجربه و دستگاه های پیشرفته میکرودرم بسپارید.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز

سفید شدن پوست صورت سبزه یکی از ترفندهایی است در برخی از رسانه ها درست نوشته نشده است. سفید کردن پوست فرآیندی است که طی آن افراد رنگدانه ملانین را در پوست کاهش می‌ دهند تا چهره سفیدتری داشته باشند.

سفید شدن پوست صورت در یک روز

روشن کردن پوست سبزه با ماست

ماست و سایر محصولات لبنیاتی حاوی اسید لاکتیک هستند که به سفید شدن پوست های سبزه کمک میکند. یک قاشق غذاخوری ماست را بردارید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه قبل از شستشو بماند. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

سفید شدن پوست صورت سبزه با سیب زمینی

آب سیب زمینی یکی از رایج ترین درمان های DIY برای مشکلات پوستی است. هیچ مطالعه علمی که مزایای پوستی استفاده موضعی از سیب زمینی را ثابت کند وجود ندارد. با این حال، بسیاری از مردم از سیب زمینی استفاده کرده اند و آن را برای سیاهی دور چشم، لکه ها و حتی سفید کردن پوست صورت سبزه مفید می دانند. برای درمان لک های پوستی با سیب زمینی به لینک درج شده مراجعه کنید تا ترکیبات موثر آن را مشاهده کنید.

مراقبت از پوست پس از استفاده از ماسک های خانگی

در اینجا چند نکته اضافی برای مراقبت های لازم پس از استفاده از ماسک های خانگی آورده شده است:
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی خودداری کنید.
  • از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • به طور منظم پوست خود را لایه برداری کنید.
  • از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد روشن کننده استفاده کنید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و آب کافی بنوشید.
نظر کاربران