روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

روش های خانگی جوانسازی و سفید کردن پوست صورت

پری چاوشی

روش های خانگی جوانسازی و سفید کردن پوست صورت آنقدری موثر هستند که توسط خانم ها و حتی آقایان را به خود جلب کرده است. استفاده از روش هایی که در ادامه این مقاله توضیح می دهیم به شرطی که متمر باشد، چنان نتایجی را در پی خواه داشت که شما را شکفت زده میکند. این مقاله از وب سایت تخصصی کلینیک زیبایی را تا انتها بخوانید.

آشنایی با روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

در جهت جوانسازی پوست صورت روش های مختلفی وجود دارد. دو روش اصلی شامل: روش های تهاجمی که در کلینیک های جوانسازی پوست انجام می شود و روش های خانگی که بدون دردسر در خانه و با مخلوط کرن مواد انجام می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ماسک های جوان کگکنده پوست خانگی آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

آشنایی با روش های خانگی موثر جوانسازی پوست صورت

استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا

در سال های گذشته همه ی ما کم و بیش با خواص شگفت انگیز آلوئه ورا آشنا شده ایم و می دانیم که ژل آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است.
پوست ما برای سالم ماندن به مواد مغذی مثل زینک، منیزیوم ، پتاسیم و ... نیاز دارد و جالب اینجاست که گیاه معجزه آور آلوئه ورا تمام این مواد را در خود دارد . برای استفاده از این گیاه به عنوان ماسک پوست باید از قسمت ژلاتینی داخل برگ های آن استفاده کرده و هفته ای یک بار به مدت 15 دقیقه آن را بر روی پوست خود گذاشته و سپس با آب شست و شو دهید.

عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست

برای استفاده از گوجه فرنگی به عنوان ماسک خانگی جوان کننده پوست باید کمی دقت کرد، چرا که استفاده نادرست از این محصول بی نظیر می تواند باعث سوزش و التهاب پوست گردد. به همین دلیل می توانید از عصاره ی گوجه فرنگی به جای خود گوجه فرنگی به عنوان ماسک استفاده کنید. طریقه استفاده از این ماسک بدین صورت است که هفته ای دوبار به مدت 15 دقیقه، عصاره ی گوجه فرنگی را بر روی پوست خود بگذارید و این کار را برای مدتی در حدود یک ماه انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب را بگیرید.

روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست

ماساژ پوست را می توان یکی از راه های جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست دانست. البته اگر ماساژ پوست، با روغن های مناسب همراه گردد تاثیر بیشتری خواهد داشت. یکی از این روغن ها، روغن نارگیل می باشد که برای رفع خشکی پوست بسیار مناسب است. روغن نارگیل حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز پوست می باشد و می تواند جوانی و شادابی پوست را برای مدت ها تضمین کند. ماساژ پوست با این روغن، یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از شلی و افتادگی پوست می باشد، بنابراین می توان استفاده از آن را روشی مناسب برای زیبایی و جوانی پوست دانست.

عصاره لیمو یکی از روش های خانگی جوانسازی صورت

استفاده از لیمو باعث کاهش لک و جوان سازی پوست می گردد. آب لیمو ترش برای بهبود آکنه ها و جوش های سرسفید، سرسیاه و قرمز رنگ مورد استفاده قرار می گیرد همچنین به افزایش ساخت کلاژن در بدن کمک کرده و جوانی دوباره ای به شما می بخشد . وجود ویتامین ث در لیمو، تیرگی ها و لک های پوستی را کاهش داده و تاثیرات پیری زود رس را از بین می برد. لیمو، اثرات بسیار زیادی بر روی پوست دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

  • لایه برداری و کاهش خطر بیماری های پوستی
  • ضد قارچ
  • افزایش شفافیت پوست
  • درمان خشکی و ماتی پوست

عصاره لیمو یکی از روش های خانگی جوانسازی صورت

ماسک شیر خشک در جوانسازی پوست صورت

شیر خشک و استفاده از آن تاثیرات خوبی بر روی پوست شما خواهد داشت. شیر خشک مواد مغذی مانند کلسیم و پروتئین، چربی و ویتامین های مختلفی دارد که برای پوست مفید است و مواد مغذی موجود در آن تاثیر بالایی در حجیم شدن صورت دارد. شما می توانید با پودر شیر، ماسک تهیه کرده و به پوست صورت خود برنید تا شاهد نتایج شگفت آور آن باشید این کار یکی از روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است که توصیه شده توسط پزشکان پوست و مو می باشد. شیر خشک همچنین باعث پاکسازی و تقویت پوست نیز می شود. البته شیر خشک به عنوان ژل شست و شوی صورت نیز استفاده می گردد.

ماسک جو پرک

جو خواص فراوانی برای بدن دارد زیرا مملو از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. از جو به عنوان ماسک صورت نیز می توان استفاده کرد. در اینجا می خواهیم در مورد ماسک جو پرک با شما صحبت کنیم. جو پرک را با اندکی جوش شیرین مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید. این کار را به مدت یک ماه و هفته ای دوبار انجام دهید. زمان گذاشتن این ماسک بر روی پوست 20 دقیقه می باشد.
همچنین ماسک شیر و جو دوسر نیز باعث می شود تا زیباتر، شاداب تر و جوان تر به نظر برسید.

ماسک مایونز یکی از روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

ماسک سس مایونز برای پوست بسیار مهم است زیرا چربی های گیاهی داشته و برای پوست مناسب می باشد. امروزه ثابت شده است که سس مایونز برای مشکلات پوستی و شفافیت آن بسیار موثر است چون مواد مغذی برای پوست دارد. ماسک مایونز را هفته ای یک بار به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید

ماسک ماست

ماست منبع مناسبی از ویتامین های گروه ب و دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد. ماست خنک بوده و استفاده از آن به عنوان ماسک حس جالبی به شما می دهد. همچنین این ماسک برای پوست های ملتهب نیز بسیار تاثیر گذار است.

سس خردل

سس خردل از مواد غذایی مهم بوده و علاوه بر خاصیت غذایی برای استفاده به عنوان ماسک های پوست و مو موثر می باشد. برای تهیه ی ماسک خردل به طریقه ی زیر عمل کنید:

  • 1قاشق غذا خوری روغن خردل
  • 1قاشق غذا خوری روغن بادام
  • و یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا

این روغن ها را با یکدیگر مخلوط کرده و در ماکروفر کمی گرم کرده و روی پوست خود قرار دهید.

جوانسازی پوست صورت ماسک تخم مرغ

از ماسک تخم مرغ به دو روش می توانید استفاده کنید: زرده ی آن برای پوست های خشک مناسب است و سفیده ی آن برای پوست های معمولی. تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین ها و دیگر مواد. مورد نیاز بدن بوده و ماسک آن بر روی پوست صورت بسیار تاثیر پذیر است.

اگر طرفدار روش های خانگی دیگر هستید ممکن است بپسندید:

روش های خانگی موثر در درمان جوش

روش های خانگی مراقبت از مو

موثرترین روش های جوانسازی پوست دست

بهترین روش های خانگی رفع چین و چروک صورت

 

نظر کاربران