دستگاه تیکسل برای جواسازی پوست

دستگاه تیکسل برای جوانسازی پوست صورت و بدن

پری چاوشی

دستگاه تیکسل یکی از دستگاه های حرفه ای و جدید برای از بین بردن چروک های پوست است و در جهت جوانسازی پوست صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله با انواع کاربرد های دستگاه تیکسل بیشتر آشنا می شوید.

دستگاه تیکسل چیست؟

دستگاه تیکسل یکی از دستگاه های پیشرفته در جهت جوانسازی پوست است که ساخت کشور آلمان است. کاربردهای بالینی به گستردگی لیزر اما بدون درد و آسیب‌های ناخواسته برای درمانگر و بیمار که درمان با آن تنها 10 تا 20 دقیقه توسط این دستگاه زمان می‌برد.

کاربرد دستگاه تیکسل چیست؟

این دستگاه در جهت جوانسازی پوست موثر است. از اصلی ترین کاربردهای این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشیدن و لیفت پوست
  • جوانسازی پوست
  • درمان آکنه فعال
  • رساندن دارو به پوست
  • درمان مشکلات پوست بدن

برای جوانسازی پوست در شیراز می توانید به پزشکان متخصص در این زمینه مراجعه کنید. اسامی این پزشکان در لینک درج شده قرار گرفته است.

عوارض تیکسل

استفاده از از روش نوین در جهت درمان مشکات پوستی میتواند عوارضی نیز در پی داشته باشد. عوارض این کار بعد از انجام به شذت بستگی دارد. معمولا بعد از اسفاده از دستگاه پوست دچار قرمزی و تورم شددی می شود اما بعد از گذر زمان کوتاه این قروزی و تورم از بین می رود. بعد از از بین رفتن قرمزی پوست، شبکه‌ای از زخم‌های بسیار کوچک روی پوست دیده می شود که معمولاً به رنگ قهوه ای است و معمولا پوسته‌های زخم ظرف 3 الی 5 روز از بین می رود.

روش درمان با تیکسل چگونه است؟

درمان با این دستگاه، بسته به بزرگی ناحیه مورد نظر، چیزی بین سی الی نود دقیقه در نظر گرفته می شود. معمولا پزشک متخصص پوست و مو 20 دقیقه قبل از شروع کار از کرم بی حسی استفاده می کند. پس از بی‌حس شدن پوست، درمان آغاز می گردد.

چند شات، که هر یک فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد، پشت سر هم روی پوست قرار می گیرد تا ناحیه درمان به طور یکنواخت پوشیده شود. تنها چیزی که بیمار هنگام تماس پیدا کردن هرم‌ها با پوست حس می‌کند، سوزشی کم و با مدت زمان کوتاه است.

درمان با دستگاه تیکسل

چند جلسه تیکسل لازم است؟

برای کسب بهترین نتیجه توصیه می‌شود 3 تا 5 جلسه درمان انجام دهید و بین جلسات یک ماه فاصله بیندازید. معمولا افراد در همان جلسه اول درمان پس از گذشت یک ماه نتایج اولیه خوبی را مشاهده می‌کنند.

آیا این درمان برای من مناسب است؟

تیکسل برای تمام انواع پوست مناسب است حتی برای افرادی که پوست تیره ای دارند نیز مناسب است. پوست دارای اسکار و ملاسما (لک صورت) نیز می‌تواند زیر نظر متخصص پوست از تیکسل به ‌راحتی استفاده کند و ضمن بهبود اسکار شاهد بهبود ملاسما نیز باشد در حالی ‌که در این گونه موارد معمولا استفاده از لیزر ترس و نگرانی از تیره شدن لک را به همراه دارد.

هزینه انجام تیکسل چقدر است؟

هزینه هر جلسه تیکسل در سال 1400 به ناحیه مورد استفاده و تعداد شات های مصرف شده بستگی دارد. اگر قرار باشد درمان های جانبی دیگر در حین استفاده از این دستگاه نیز انجام شود، هزینه شما افزایش خواهد یافت.

تفاوت تیکسل با لیزر چیست؟

تیکسل به جای لیزر با استفاده از تکنولوژی انرژی حرارتی برای تبخیر کنترل شده بافت استفاده می شود. این روش طبق نظر پزشکان متخصص پوست و مو شبیه به لیزر دی اکسید کربن است اما نکته قابل توجه این است که از عوارض و درد کمتری بهره می برد.

سپاس از توجه شما.

نظر کاربران