رابطه جنسی بعد از پروتز سینه

رابطه جنسی بعد از پروتز سینه و زمان آن

پری چاوشی

یکی از سوالات رایج در بین متقاضیان جراحی ایمپلنت سینه، رابطه جنسی بعد از پروتز سینه و زمان آن است که در این مقاله از وبسایت رسمی کلینیک زیبایی به بررسی آن می پردازیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

سکس بعد از پروتز سینه امکان پذیر است؟

طبق نظر پزشکان متخصص جراحی پروتز سینه در شیراز که اطلاعات آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم، برقراری رابطه جنسی بعد از پروتز سینه زمان بندی دقیقی دارد. طبق نظر این پزشکان، معمولا تا 4 هفته اول بعد از جراحی انجام رابطه جنسی ممکن است به ایمپلنت های کار گذاشته شده آسیب وارد نماید. پس بهتر است اجازه دهیه دوران نقاهت شما بعد از جراحی به ضصورت کامل سپری شود.

سکس بعد از پروتز سینه امکان پذیر است؟

چه مدت بعد از پروتز سینه می توان رابطه جنسی داشت؟

بعد از پروتز پستان، باید مدت زمان یک ماه را برای بهبودی کامل بدن و از سر گرفتن تمام فعالیت های فیزیکی منتظر بمانید. مراقبت کردن از خودتان در این دوران، نه تنها دوران نقاهت را راحت تر میگذراندی، بلکه از نتایج جراحی رضایت کامل خواهید داشت. حتی توصیه می شود محل استراحت و خواب خود را به گونه ای آماده کنید که در دوره ریکاوری خود هیچ گونه فشاری به سینه ها وارد نشود.

در دو هفته اول از رابطه جنسی اجتناب کنید

برقراری رابطه جنسی در دو هفته اول بعد از جراحی فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد، و تحریک جنسی باعث شدت جریان خون در سینه‌ها می‌گردد و این ممکن است منجر به تورم بیش از حد و هماتوم (خونریزی) در حفره نصب پروتز شود و عوارض طولانی مدت آن ممکن است شامل انقباض کپسولی باشد.

رابطه جنسی بعد از پروتز سینه  پس از دو هفته

در این زمان توصیه می شود که به صورت کاملا ملایم رابطه جنسی را شروع کنید اما لمس سینه ها بهتر است اتفاق نیافتد.

رابطه جنسی پس از چهار هفته از جراحی پروتز سینه

شما و همسرتان می‌توانید لمس کردن ناحیه سینه را شروع کنید، اما مطمئن شوید که این کار به آرامی انجام شود. از تماس دهان با نوک پستان تا (حدود ۳ ماه) خودداری کنید به این دلیل که باکتری دهان همسرتان این پتانسیل را دارد که در مجاری نوک پستان حرکت کنند و باعث ایجاد عفونت در اطراف پروتز شوند.

چرا نباید بعد از عمل بزرگ کردن سینه رابطه جنسی‌ زود هنگام داشت؟

رابطه جنسی بعد از پروتز سینه و کارگذری ایمپلنت ها در زمان نادرست آن می تواند باعث ایجاد ناراحتی و حتی بروز عوارض احتمالی (مانند جابجایی پروتز) گردد. شریک زندگی شما باید بداند که از انواع فشار بر روی قفسه سینه باید جلوگیری شود؛ زیرا کشیدن سینه یا مالش شدید آن ممکن است باعث ایجاد درد کرده و فرد را دچار خون ریزی کند.

خطرات رابطه جنسی بعد از پروتز سینه

یکی از مهمترین نکات در دوران نقاهت این جراحی منتظر ماندن تا زمان رسیدن به بهبودی کامل و شروع فعالیت های فیزیکی است که می تواند در نتیجه نهایی جراحی تاثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که در این دوران روی سینه های خود فشار وارد نمایید محل جراحی ممکن است دچار آسیب شده و مشکلاتی برای زخم ها و یا حتی ایمپلنت کار گذاشته شده به وجود آورد. وصیه ما به شما این است که در خصوص دغدغه هایتان درباره رابطه جنسی بعد از پروتز سینه ، در طول جلسه مشاوره با پزشک صحبت کنید تا وی با طراحی یک دستورالعمل اختصاصی برای دوره ریکاوری شما ، بتواند شما را در سپری کردن موفقیت آمیز این دوره، همراهی کند.

خطرات رابطه جنسی بعد از پروتز سینه

کلام آخر

در این مقاله به بررسی رابطه جنسی بعد از پروتز سینه و زمان آن پرداخته ایم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران