لیفت برزیلی باسن

لیفت برزیلی باسن یا BBL چیست و چه مزایایی دارد؟

پری چاوشی

لیفت برزیلی باسن را میتوان یکی از جراحی های زیبایی محبوب در نظر گرفت که میتواند برای شما باسنی پرتر، گردتر و زیباتر را به ارمغان آورد. در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی شما را با BBL آشنا می کنیم. با ما همراه شوید.

جراحی لیفت باسن برزیلی

در طول این عمل، جراح لیفت باسن که اسامی انها در لینک درج شده قرار گرفته است با لیپوساکشن تمام چربی های اضافی را از شکم، پهلو، ران و ... خارج کرده و آن را به باسن تزریق می کند تا باسن شما خوش فرم و گرد شود.

جراحی لیفت باسن برزیلی

بنا به گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، بیش از 28/000 لیفت برزیلی باسن در سال 2019 انجام شده است که نسبت به سال های قبل افزایش 17 درصدی را نشان می دهد. همچنین برخلاف سایر اشکالات جراحی باسن، مانند قرار دادن ایمپلنت باسن سیلیکونی، لیفت باسن برزیل برای ارائه نتایج طبیعی تر و در عین حال ایجاد گردی بیشتر در قسمت پشتی شما مورد استفاده قرار می گیرد.

دوره نقاهت لیفت برزیلی باسن

دوران نقاهت این جراحی بین 2 تا 6 هفته بسته به آناتومی بدن افراد متفاوت است. ما توصیه می کنیم بین 10 الی 14 روز از کار خود مرخصی بگیرید.

درد پس از حدود یک هفته کاهش پیدا می کند. بسیار مهم است که دستورالعمل پزشک خود را برای کنترل درد دنبال کنید. به عنوان مثال، چون پوست شما بی حس خواهد شد، برای جلوگیری از سوختن پوست مهم است که از یخ یا تشک گرم در اطراف ناحیه درمان استفاده نکنید. همچنین آگاه باشید که گارمنت با مزایا و معایبی همراه است. فشار زیاد گارمنت می تواند به پوست لیپوساکشن شده آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می شود حدود یک ساعت در روز از گارمنت استفاده نکنید.

طی ماه اول از ورزش سنگین اجتناب کنید. هنگامی که جراح شما اجازه داد ورزش هایی از قبیل اسکوات، لانج و غیره می توانند نتایج شما را بهبود ببخشند. دقت کنید که وقتی به باشگاه بر می گردید زیاده روی نکنید.

دوره نقاهت BBL واقعاً سخت است، اگر نمی توانید هشت هفته به بهبودی خود اختصاص دهید، بهتر است از این روش صرف نظر کنید.

تا چه مدت پس از لیفت برزیلی باید گارمنت بپوشید؟

شما باید تا 6 هفته برای جلوگیری از کبودی و کمک به جمع شدن پوست شل گارمنت بپوشید. همچنین امکان دارد  پزشک برای کمک به کنترل عوارض جانبی BBL ماساژ را توصیه کند. دقت کنید که هر کسی که ماساژ انجام می دهد، تجربه مراقبت های پس از لیفت برزیلی را داشته باشد. ماساژ محل اشتباه می تواند برای نتایج شما مضر باشد.

مزایا و معایب لیفت برزیلی باسن

هر جراحی زیبایی مزایا و معایبی به همراه دارد. از جمله مزایا و و معایب عمل لیفت باسن BBL میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا جراحی BBL

  • لیفت برزیلی می تواند نتایج بسیار طبیعی به همراه داشته باشد.
  • این روش همچنین کمر، پهلو، پشت و سایر قسمت هایی که می خواهید چربی اضافی آن را کاهش دهید را فرم می دهد.
  • زخم های BBL سطحی هستند و شامل بریدگی های کوچک برای لیپوساکشن می شود.
  • چون از چربی بدن خود شما استفاده می شود هیچ واکنش آلرژیک یا پس زدن وجود ندارد.
  • با تزریق صحیح چربی به بافت زیر پوست، این روش بی خطر و ایمن خواهد بود.
  • چربی که از انتقال جان سالم به در می برد به طور دائمی باقی می ماند، بنابراین نتایج طولانی مدت هستند. مشروط بر اینکه دچار افزایش یا کاهش وزن نشوید.
  • اغلب افراد از نتیجه درمان خود راضی هستند.

مزایا جراحی BBL

معایب لیفت برزیلی باسن

  • به خاطر برخی از تکنیک های جراحی پرخطر جراحان، لیفت برزیلی در بین خطرناک ترین روش های جراحی زیبایی قرار دارد.
  • افراد ناراضی از BBL اغلب به دنبال نتایج چشمگیرتری هستند و یا فرورفتگی، برآمدگی یا افتادگی دارند که نیاز به جراحی دوباره پیدا می کنند.
  • ممکن است بهبودی کامل تا ۶ هفته طول بکشد. همچنین باید از نشستن و یا هر فعالیتی که به طور مستقیم به باسن فشار وارد می کند تا دو هفته پرهیز کنید.
  • نتایج در هر فرد متفاوت است، چون حدود ۴۰ درصد از چربی منتقل شده طی ۴ ماه اول بعد از درمان به طور طبیعی توسط بدن جذب می شود.

قیمت لیفت برزیلی باسن چقدر است؟

با توجه به نواحی که برای تخلیه چربی به روش لیپوساکشن توجه جراح انجام می شود، میتوان قیمت این عمل را تعیین کرد. همچنین دستمزد جراحف موقیعت جغرافیایی بیمارستان یا کلینیک و ... میتواند در افزایش و یا کاهش هزینه این جراحی تاثیر گذار باشد پس توصیه می کنمی با جراح خود درباره قیمت عمل BBL مشورت کنید و گول تبلیغات را نخورید.

کاندید مناسب لیفت برزیلی باسن

افرادی که برای این جراحی مناسب هستند عبارت است از:

  • اگر وزن خوب با چربی اضافی به میزان کافی برای برداشت و انتقال دارید کاندید مناسبی برای این روش محسوب می شوید.
  • اگر لاغر هستید اما کاندید خوبی برای لیفت هستید، باید قبل از جراحی ۵ تا ۱۰ کیلوگرم وزن اضافه کنید تا به اندازه کافی چربی برای انتقال وجود داشته باشد. حتماً سبک زندگی سالم و ورزش منظم را دنبال کنید.
  • اگر سیگار می کشید ممکن است هنوز هم کاندید مناسبی باشید، اما باید حداقل ۴ هفته قبل و چند ماه اول بعد از جراحی سیگار را کنار بگذارید. سیگار کشیدن می تواند خطر مشکلات جدی را افزایش دهد.

نکته آخر

روشی که پزشکان نسبت به آن هشدار می دهند تزریق سیلیکون مایع، آکریلیک یا هیدروژل است. انژکتورهای بی تجربه اغلب از سیلیکون صنعتی استفاده می کنند. هیچ کدام از این تزریق ها برای پیکرتراشی مورد تایید FDA نبوده و می توانند موجب عوارض جانبی جدی از جمله مرگ بیمار یا مرگ بافت شوند.

در حالی که برخی ورزش ها (یا روش ها مانند ام اسکالپت) که ماهیچه را هدف قرار می دهند می توانن باسن را بالا برده و شکل دهد، اما نتایج آن قابل قیاس با لیفت برزیلی باسن نیست. وقتی که ماهیچه ها از طریق ورزش بزرگ می شوند، چربی کاهش پیدا می کند.

نظر کاربران