زاویه سازی فک چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

زاویه سازی فک چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

عسل ریحانی

صورت شما یکی از اعضای مورد توجه‌ شما است. به همین علت زیبایی آن تاثیر بسزایی در زیبایی کلی شما دارد. یکی از نقاط مورد توجه در صورت، فک می‌باشد. امروزه داشتن زاویه فک مناسب از نشانه‌های زیبایی به حساب می‌آید. به همین منظور بسیاری از زیباجویان، برای اصلاح فرم فک خود اقدام می‌کنند. به این کار اصطلاحا زاویه سازی فک گفته می‌شود. در این مطلب از سایت کلینیک زیبایی اطلاعات کاملی در این باره کسب می کنید.

زاویه سازی فک و صورت چیست؟

زاویه سازی فک یکی از اقدامات زیبایی است که در دهه اخیر به شدت رواج یافته است. این پروسیجر در جوانسازی پوست هم موثر است. در پی این اقدام، استخوان فک شکل جدیدی به خود می‌گیرد و نسبتا برجسته می‌شود. برجسته شدن زوایای فک باعث تغییر فرم صورت شما شده و به شما چهره‌ای متفاوت و زیبا ارائه می‌دهد. این پروسیجر به افرادی که صورت چاقی دارند یا از ناهنجاری‌های فک رنج می‌برند توصیه می‌شود.

زاویه سازی فک چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

انواع روش‌های زاویه سازی صورت کدامند؟

اعمال زیبایی در چند دهه اخیر شدت بی سابقه‌ای داشته است. به همین منظور راهکارهای زیبایی روز به روز در حال افزایش هستند. زاویه سازی فک هم از این قاعده مستثنی نیست. تا به امروز 10 روش برای زاویه سازی صورت در جهان معرفی شده‌اند. قبل از انجام زاویه سازی صورت و فک، مهم است که با یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست و زیبایی واجد شرایط مشورت کنید. در ادامه به بررسی این روش زاویه سازی صورت بدون جراحی و با عمل جراحی می‌پردازیم.

زاویه سازی از طریق لیفت با نخ

لیفت کردن یا بالا کشیدن پوست یکی از راهکارهای جوانسازی به شمار می‌رود. یکی از روش‌های باسابقه لیفت، استفاده از نخ‌های جراحی است. به این منظور متخصص زیبایی نخ‌های جراحی را در اطراف چانه فیکس می‌کند. با بالا کشیده شدن این نخ‌ها، زوایای فک مشخص‌تر شده و اصطلاحا زاویه سازی فک انجام می‌شود. این روش زاویه سازی صورت بدون جراحی یک روش موقت می‌باشد و معمولا بین 6 تا 12 ماه دوام دارد. بنابراین پس از این مدت باید مجددا به پزشک مراجعه کرده و مراحل ذکر شده را طی کنید.

زاویه سازی فک از طریق تزریق فیلر

یکی از روش‌های کم تهاجمی برای ایجاد زاویه فک، تزریق فیلر می‌باشد. به طور کلی 2 دسته فیلر وجود دارند: ژل و چربی. مراحل استفاده از این فیلرها تقریبا یکسان است. تنها تفاوت آنها در منبع مورد استفاده می‌باشد. در هنگام تزریق ژل از ژل‌های مصنوعی استفاده می‌شود. در حالی که تزریق چربی شامل برداشت چربی از مکان‌های دیگر بدن فرد (معمولا شکم) و وارد کردن آن به ناحیه چانه می‌باشد. به دلیل اینکه سلول‌های چربی برداشته شده از بدن خود فرد می‌باشند، ماندگاری تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بالاتر است. معمولا تزریق ژل دوام 12 تا 18 ماهه و تزریق چربی دوام چند ساله دارد.

  • تزریق بوتاکس

در برخی از مواقع تزریق بوتاکس باعث زاویه سازی کل صورت می‌شود. بوتاکس یک ماده سمی است که با تاثیر روی اعصاب و ماهیچه‌ها، آنها را فلج می‌کند. این فلج شدگی باعث تغییر شکل کلی صورت و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود.

  • تزریق ماده کیبلا

کیبلا یکی از موادی است که باعث از بین رفتن بافت چربی می‌شود. در افرادی که چربی صورت و گردن نسبتا زیادی دارند، حذف این چربی‌ها برای زاویه سازی صورت ضروری به حساب می‌آید. این روش نیازمند تغییر سبک زندگی و جلوگیری از چاق شدن می‌باشد تا موثر واقع شود.

زاویه سازی فک چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

اگر قصد انجام زاویه سازی فک و صورت با ورزش در خانه دارید، میتوانید بر روی لینک درج شده کلیک کرده و آموزش زاویه سازی صورت را مشاهده کنید.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست است که می‌تواند در زاویه سازی صورت نیز نقش داشته باشد. در این روش امواج اولتراسوند با تمرکز بالا روی پوست تنظیم می‌شوند و آسیب خفیفی در زیر آن ایجاد می‌کنند. بدن ما قصد دارد آسیب ایجاد شده را ترمیم کند. به همین منظور تولید کلاژن در زیر پوست افزایش می‌یابد. افزایش کلاژن سازی علاوه بر جوانسازی پوست می‌تواند روی لیفت شدن آن نیز تاثیر داشته باشد. به همین علت زوایای صورت برجسته‌تر دیده خواهند شد.

زاویه سازی فک با استفاده از RF

RF مخفف امواج رادیویی است. در این روش با استفاده از دستگاهی مخصوص، امواج رادیویی به شکل متمرکز روی نواحی پوست استفاده می‌شوند. انرژی این امواج باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم افتادگی پوست صورت می‌شود. به همین دلیل این روش، یکی از روش‌های موثر در زاویه سازی فک و صورت به شمار می‌رود.

زاویه سازی فک با لیپوساکشن

لیپوساکشن یک جراحی است که در آن با استفاده از ابزاری به نام ساکشن، چربی‌های نواحی مختلف بدن را خارج می‌کنند. همانطور که قبل‌تر نیز به آن اشاره شد، یکی از دلایلی که همه افراد زاویه فک ندارند، تجمع بافت چربی خصوصا در ناحیه صورت و گردن است. لیپوساکشن یک جراحی برای حذف این چربی‌ها است. برای این کار برشی کوچک در پوست ایجاد شده و ابزار ساکشن به زیر پوست وارد می‌شود. سپس با تزریق محلولی خاص، چربی‌ها به راحتی از جای خود جدا می‌شوند. این روش از ماندگاری چند ساله برخوردار است و لازمه تاثیرگذاری آن، تغییر سبک زندگی است.

زاویه سازی با جراحی فک

یکی از موثرترین روش‌های زاویه سازی فک که ماندگاری بسیار بالایی هم دارد، جراحی زاویه سازی فک می‌باشد. البته این روش به علت تهاجمی بودن، معمولا به افرادی توصیه می‌شود که از روش‌هایی که قبل‌تر به آنها اشاره کردیم نتیجه‌ای نگرفته‌اند.
در این روش ابتدا جراح با استفاده از تیغ جراحی برش‌هایی را در پوست نواحی فک و چانه ایجاد می‌کند. سپس این برش‌ها گسترش یافته تا جراح به استخوان فک دسترسی پیدا کند. در ادامه با استفاده از ابزارهای خاصی مانند استئوتوم، استخوان فک تراشیده می‌شود. در آخر چانه نیز شکل مثلثی و تیز‌تری پیدا می‌کند. پس از ایجاد تغییرات، جراح با استفاده از نخ‌های جراحی نواحی برش داده شده را بخیه می‌کند. در نهایت پوست پانسمان گشته و به ریکاوری منتقل خواهید شد. معمولا پس از عمل زاویه فک بیمار به مدت یک روز در بخش تحت نظر خواهد بود تا در صورت بروز مشکلات، اتفاق خاصی سلامت وی را تهدید نکند.

استفاده از پروتز چانه

بسیاری از افراد متقاضی زاویه سازی فک و صورت، از ناهنجاری‌های چانه رنج می‌برند. در این افراد مراحل جراحی فک مجددا انجام می‌شود. تنها تفاوت این روش در استفاده از پروتز مخصوص برای فرد است. این پروتز باعث برجسته شدن چانه و به دنبال آن ایجاد زاویه فک می‌شود.

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟

زاویه سازی فک چگونه انجام میشود؟

همان طور که پیشتر روش های مختلف این عمل زیبایی را عنوان نموده ایم. زاویه سازی فک را می توان با روش های مختلفی انجام داد، که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.
عمل زاویه سازی فک و چانه یک روش تهاجمی است که در آن استخوان فک با استفاده از لیزر یا جراحی باز تغییر شکل می دهد. این روش ماندگارترین روش زاویه سازی صورت است، اما همچنین خطرناک ترین روش نیز هست. یا به طور مثال تزریق فیلر یک روش کم تهاجمی است که در آن فیلر به گونه ها، چانه و فک تزریق می شود. این روش می تواند نتایج فوری ایجاد کند، اما ماندگاری آن کوتاه تر از روش جراحی است.
لیپوساکشن یک روش کم تهاجمی است که در آن چربی اضافی از گردن و اطراف فک برداشته می شود. این روش می تواند به ایجاد زاویه ای ظریف تر در فک کمک کند.  انتخاب روش مناسب برای زاویه سازی صورت به عوامل مختلفی مانند سلامت عمومی شما، هزینه پرداختی و همچنین میزان تغییری که فرد می خواهد بستگی خواهد داشت.

زاویه سازی فک برای چه کسانی مناسب است؟

زاویه سازی فک برای افرادی مناسب است که می خواهند ظاهری جوان تر و جذاب تر داشته باشند. این روش می تواند به افرادی که فک گرد یا بی زاویه دارند کمک کند تا ظاهری V شکل تر داشته باشند. علاوه بر این، زاویه سازی صورت می تواند برای افرادی که از عدم تناسب صورت خود ناراضی هستند نیز مفید باشد. این روش می تواند به ایجاد تعادل بین اجزای صورت کمک کند.

در نهایت، عمل زاویه سازی فک برای صورت گرد یا مربعی یک روش زیبایی اختیاری می باشد که باید با دقت در نظر گرفته شود. قبل از انجام این روش، مهم است که با یک جراح پلاستیک یا متخصص زیبایی در زاویه سازی واجد شرایط مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب می باشد و خطرات و عوارض جانبی کمی برای شما خواهد داشت. برای دریافت مشاوره از متخصص زاویه سازی فک در شیراز از بهترین کلینیک ها می توانید به مطلب درج شده مراجعه نمایید.

تاثیر زاویه فک در زیبایی

زاویه فک یکی از عوامل مهم در زیبایی صورت است. یک فک زاویه دار و برجسته می تواند به ایجاد ظاهری جوان تر و جذاب تر کمک کند.فک زاویه دار می تواند باعث ایجاد تعادل بین اجزای صورت شود. این امر می تواند به ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا کمک کند. همچنین افراد با فک زاویه دار و برجسته نسبت به افراد با فک گرد یا بی زاویه، جوان تر و جذاب تر ارزیابی می شوند.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که زیبایی یک مفهوم ذهنی است و افراد مختلف زیبایی را به روش های مختلف تعریف می کنند. در نهایت، اینکه آیا زاویه دار کردن صورت در زیبایی مهم است یا خیر، یک تصمیم شخصی است.

زاویه سازی فک برای چه کسانی مناسب است؟

آیا زاویه سازی فک دائمی است؟

ماندگاری عمل زاویه سازی صورت و فک بستگی به روشی که شما انتخاب می کنید خواهد داشت. جراحی زاویه سازی صورت ماندگارترین روش زاویه سازی فک است. در این روش، استخوان فک تغییر شکل می دهد و این تغییر شکل دائمی است. با این حال، ممکن است با گذشت زمان، استخوان فک به تدریج تغییر شکل دهد و زاویه فک کمی تغییر کند.
در صورت انجام جراحی زاویه سازی فک، مهم است که مراقبت های بعد از عمل را به دقت انجام دهید تا خطر عوارض کاهش یابد. همچنین، با افزایش سن، ممکن است استخوان فک به تدریج تغییر شکل دهد و زاویه فک کمی تغییر کند.
تزریق فیلر و لیپوساکشن روش های کم تهاجمی زاویه سازی صورت هستند. در تزریق فیلر، فیلر به زیر پوست تزریق می شود و این فیلر به تدریج جذب بدن می شود. ماندگاری تزریق فیلر معمولاً بین 6 ماه تا 1 سال است. در لیپوساکشن، چربی اضافی از گردن و اطراف فک برداشته می شود. این چربی مجدداً رشد نمی کند، اما ممکن است با گذشت زمان، پوست کمی شل شود و زاویه فک کمی تغییر کند.

جمع بندی درباره زاویه سازی فک و صورت

زاویه سازی فک و صورت یکی از پروسیجرهای رایج زیبایی در جهان است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارند. استفاده از هر یک از این روش‌ها می‌تواند روی برخی از افراد موثر واقع نشود. به همین علت توصیه می‌شود که پیش از هر اقدامی با پزشک متخصص مشاوره کنید. شما می‌توانید در وبسایت کلینیک زیبایی بهترین متخصصان زیبایی را بیابید و برای رزرو مشاوره یا نوبت اقدام کنید.

نظر کاربران