تورم بعد از تزریق ژل

تورم بعد از تزریق ژل و نحوه کاهش آن

پری چاوشی

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید تورم بعد از تزریق ژل است که دغدغه زباجویان می باشد. از این رو ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله از وب سایت رسمی پوست و مو به بررسی دلیل تورم لب ها بعد از تزریق و نحوه کاهش آن پردازیم. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

امروزه یکی از پرطرفدارترین کارهای زیبایی تزریق ژل است که در نواحی مختلفی مانند لب ها، صورت و … تزریق می شود. یکی از طبیعی ترین عارضه های تزریق از لب تورم بعد از آن است که به دلیل استفاده از ژل های حجم دهنده و پر کننده به وجود می آید.

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

طبق نظر پزشکان متخصص تزریق ژل در شیراز که اطلاعات آنها را در لینک درج شده قرار داده ایم، موارد زیر در برطرف کردن تورم بعد از تزریق ژل به شما کمک می نمایند:

  • مصرف برخی دارو‌ها قبل از تزریق فیلر، احتمال وقوع عوارض را افزایش می‌دهد. پس بهتر است مصرف دارو‌هایی که تجویز پزشک معالج نیستند را یک هفته قبل از تزریق ژل کنار بگذارید و درباره آنها با پزشک خود مشورت کنید. در این میان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید به مدت یک هفته قبل از تزریق قطع شوند تا خون‌مرگی رخ ندهد.
  • اگر تبخال زده‌اید چند روز قبل از تزریق ژل به پزشک خود اطلاع دهید تا دارو‌های لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.
  • مصرف آناناس تازه قبل و بعد از انجام تزریق فیلر، به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  • پس از اتمام تزریق ژل، بلافاصله روی ناحیه مورد نظر از بدن یخ بگذارید. انجام این کار تا حد ممکن از بروز کبودی و ورم جلوگیری می‌کند. البته کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گرفته و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد.
  • تا یک هفته پوست خود را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید و هنگامی که می‌خواهید به خارج از منزل بروید از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود از خاراندن، مالش و اعمال فشار بر مناطقی که تزریق ژل صورت گرفته است به شدت اجتناب کنید. رعایت نکردن این موضوع باعث خارش، سوزش و متورم شدن پوست بعد از تزریق ژل خواهد شد. همچنین احتمال جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.
  • به خانم‌ها توصیه می‌شود قبل از مصرف هرگونه لوازم آرایشی با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

تورم بعد از تزریق ژل چه مدت طول میکشد؟

مدت زمان ماندگاری تورم بعد از تزریق ژل با توجه به میزان ژل مصرفی، آناتومی بدن افراد، تکنیک پزشک جهت تزریق و … تعیین می گردد. ممکن است از چند روز تا یک هفته درگیر تورم در این ناحیه باشید.

تورم بعد از تزریق ژل چه مدت طول میکشد؟

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت رسمی کلینیک زیبایی به بررسی تورم بعد از تزریق ژل و نحوه کاهش آن پرداخته ایم. هر گونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر کاربران