ورزش بعد از تزریق بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

پری چاوشی

ورزش بعد از تزریق بوتاکس باید با مشورت پزشک انجام شود و این که میتوان بعد از بوتاکس ورزش کرد یکی از سوالات پرتکرار مراجعه کنندگان است که می‌خواهیم در این مقاله از سایت کلینیک زیبایی به آن پاسخ دهیم. با ما تا انتهای مطلب بمانید.

همانطور که میدانید تزریقاتی که ضد چروک و شل کننده هستند و با نام بوتاکس توسط پزشکان تزریق می شوند، موثرترین درمان برای رفع چروک محسوب می شوند. نکته قابل توجه این است که این ماده باید توسط پزشک حرفه ای و با تجربه تزریق گردد تا عوارضی به همراه نداشته باشد.

آیا بعد از بوتاکس می توان ورزش کرد؟

ورزش برای سلامتی شما بسیار مفید است اما در شرایط خاصی که کارهای زیبایی یا جراحی انجام داده باشید باید زمان ورزش خود را با مشورت پزشک به تعویق بیاندازید.

ورزش باعث بالا رفتن افزایش خون شما می شود و زمانی که رنگ ها شل شوند، میتواند جای بوتاکس را تغییر داده و آسیب جدی به شما وارد کنند. کاهش اثر بوتاکس و ایجاد اثرات ناخواسته در قسمت های دیگر بدن همگی از عارضه های شروع زود هنگام ورزش است.

اگر به دنبال دکتر خوب برای تزریق بوتاکس در شیراز هستید، آدرس و شماره تماس پزشکان ماهر و با تجربه در این زمینه را در لینک درج شده قرار داده ایم.

آیا بعد از بوتاکس می توان ورزش کرد؟

ریکاوری تزریق بوتاکس چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان تزریق بوتاکس تنها 15 دقیقه است اما اثرات آن بین یک الی دو هفته نمایان می شود. ظاهر شدن نتیجه نهایی ممکن است بیش از 14 روز نیز طول بکشد. تورم ناشی از تزریق هم طبیعی بوده و تا 1 ساعت بعد از تزریق از بین خواهد رفت.

آیا ورزش بعد از بوتاکس بر نتایج تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که قبلا هم گفته شده است، ورزش بعد از تزریق بوتاکس میتواند عوارضی در پی داشته باشد. به سه دلیل اصلی پزشکان توصیه می کنند بازه زمانی 2 الی 4 هفته ای از تزریق را گذرانده و بعد از آن ورزش را شروع نمایید:

  • محل تزریق را تحت فشار قرار می دهد.
  • جریان خون را افزایش می‌دهد.
  • ورزش نیاز به حرکت بیش از حد دارد.

بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس چه باید کرد؟

بلافاصله پس از تزریق از انجام فعالیت‌های زیر اجتناب کنید:

  • ماساژ یا مالیدن موضع
  • از دراز کشیدن تا حداقل 4 ساعت پس از تزریق خودداری کنید
  • از ورزش شدید خودداری کنید.
  • مسکن‌های ضدالتهابی مصرف نکنید.
  • کشیدن سیگار ممنوع است.
  • دوش یا حمام آب گرم یا نشستن در وان آب داغ ممنوع است.

آیا بعد از تزریق بوتاکس ورزش کردن ممکن است؟

توصیه ما به شما این است که فعالیت های بدنی و ورزش های خود را بعد از تزریق بوتاکس حداقل تا 3 روز به تعویق بیاندازید. در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و زمان مناسب برای شروع ورزش را از وی بپرسید تا عوارضی برای شما به همراه نداشته باشد.

آیا بعد از تزریق بوتاکس ورزش کردن ممکن است؟

تمام پزشکان توصیه می کنند که هیچ گونه تمرین های ورزشی را در بازه زمانی معینی انجام ندهید. همچنین مصرف مواد غذایی که شامل کربوهیدرات ها، سبزی ها و میوه ها را در روتین غذایی خود قرار دهید.

بهترین ورزش بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

مناسب ترین ورزش ها بعد از تزریق بوتاکس در ابتدا آرام راه رفتن است. البته در زمانی که هوا گرم نشده باشد. با گذشت 1 الی 3 روز با توجه به نظر پزشک، ورزش های سبک خود را انجام دهید. البته بهترین ورزش‌های بعد از بوتاکس پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن و ایروبیک است.

کلام آخر

در این مقاله از وب سایت کلینیک زیبایی ورزش بعد از تزریق بوتاکس، بایدها و نبایدهای مربوط به آن و همچنین مناسب ترین ورزش ها در این زمینه را معرفی کرده ایم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.

نظر کاربران