خواص آلوئه ورا برای پوست که معجزه می‌کند!

پری چاوشی

در حقیقت آلوئه ورا یک گیاه پر خاصیت است و استفاده از آن برای پوست و مو از معروف ترین کاربرد آن است. نام دیگر آلوئه ورا، صبر زرد است که در آب و هوای گرم و خشک می‌روید و در کشور هند، آفریقا و دیگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش است. خواص آلوئه ورا برای پوست آنقدری زیاد است که امروز تصمیم گرفته ایم درباه آن تحقیق کنیم. این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی را از دست ندهید.

خواص آلوئه ورا برای مو

برای افرادی که به موی خود بسیار اهمیت می دهند گفتن این موضوع لازم است که یکی از خواص آلوئه ورا تقویت رشد مو‌ و حفظ سلامت مو است. با استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی مو و پوست می‌توانید از ریزش مو‌های خود جلوگیری کنید زیرا ژل آلوئه ورا حاوی آنزیمی است که محرک رشد مو است. از دیگر خواص آلوئه ورا این است که یک درمان طبیعی برای خارش پوست سر و خشکی موها است. آلوئه ورا منبعی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این طریق موجب تقویت مو‌های سر می‌شود. ژل آلوئه ورا حاوی آنزیم‌هایی است که پوست مرده ی سر را برداشته و به رویش مجدد مو توسط فولیکول‌ها کمک می‌کند. آلوئه ورا مانع از خارش ناشی از شوره و خشکی پوست سر می‌شود.

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن

از آلوئه ورا برای زیبایی و نرمی و نیز شفاف شدن پوست صورت استفاده می گردد. آلوئه ورا یا ریشه ندارد یا ریشه آن بسیار کوتاه است، برگ‌های این گیاه بلند و ضخیم و گوشتی است و رنگ آن سبز است. ژل موجود در گیاه آلوئه ورا یک لایه بردار طبیعی و فوق‌العاده برای پوست است‌ و کاهش نشانه‌های بیماری‌های پوستی را نیز به دنبال دارد. نوشیدن آب آلوئه ورا در کنار افزایش سلامت پوست موجب درمان زخم‌ها، بثورات، آکنه و پسوریازیس نیز می‌شود.

خواص آلوئه ورا برای جوش صورت

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا درمان تبخال و جوش صورت می باشد. خاصیت ضدویروسی و ضد التهابی ،از جمله خواص آلوئه ورا هستند که می‌توانند موجب درمان تب خال شوند. برای درمان تب خال کافی است آلوئه ورا را روی محل تب خال بمالید( لب‌ها). همچنین آلوئه ورا حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین B1، B2، B6 و ویتامین C است که در درمان تب خال موثر و مفید هستند.

فواید استفاده از آلوئه ورا چیست؟

از خواص این گیاه برای موارد زیر می‌توان به بهترین شکل بهره گرفت:

  • حفظ رطوبت پوست
  • بالا بردن انعطاف -پذیری پوست
  • بهبود زخم‌ها و التهابات پوستی
  • درمان اگزما
  • درمان پسوریازیس
  • از بین بردن چین و چروک‌های پوست
  • افزایش استحکام پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • بهبود و درمان آکنه، جوش و جای جوش

جالب است بدانید طبع این کاکتوس در طب سنتی، گرم و خشک معرفی شده است. این موضوع برای افراد با مزاج‌های حساس، بسیار مهم است تا بتوانند به کنترل برخی از مشکلات بدنی خود بپردازند.

مواد و ویتامین های موجود در آلوئه ورا

این گیاه پرخاصیت شامل بسیاری از انواع ویتامین‌ها و ترکیبات مغذی است که برای سلامتی مفید واقع می شوند. ویتامین‌هایی نظیر ویتامین ث و ویتامین ای در ژل این کاکتوس، به مقدار فراوانی وجود دارد دارند.
همچنین ویتامین های گروه به به وفور در این گیاه یافت می شوند.

ترکیب خانگی آلوئه ورا برای پوست

ترکیب زیر را تهیه کنید و با استفاده از آن پوستی نرم و صاف را تجربه کنید:

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال و مقداری ماست را مخلوط کرده و ترکیب حاصل را به پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب، صورت و گردن خود را شسته و با حوله‌ای تمیز به آرامی پوست خود را خشک کنید. توجه کنید از این ماسک برای دور چشم‌های خود استفاده نکنید.

برای پوست‌های چرب که مستعد زدن جوش هستند باید برگ گیاه آلوئه ورا را برای نرم شدن در آب جوشانده و پس از نرم شدن برگ‌ها ،آن‌ها را به خوبی بکوبید تا خمیری از آن حاصل شود. به این خمیر حاصل شده چند قطره عسل اضافه کنید و آن را روی پوست صورت مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. برای پوست‌های خشک و مقابله با خشکی پوست، ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون مخلوط کنید و به آن کمی کره، نیز اضافه کرده تا خمیر سفتی حاصل شود و آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران