درمان خطوط پنجه کلاغی در شیراز

خطوط پنجه کلاغی در شیراز | درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم شیراز

پری چاوشی
کلینیک های مرتبط
مشاهده همه

خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم یکی از بدترین آسیب های پوستی به حساب می آید. روش های مختلفی برای درمان خطوط پنجه کلاغی در شیراز وجود دارد که در ادامه این مطلب با آنها بیشتر آشنا می شوید.

درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم شیراز

خطوط پنجه کلاغی چه هستند؟

چروک یا خطوط پنجه کلاغی، خطوط ریزی هستند که هنگام خندیدن یا اخم کردن یا دگر حالا مختلف صورت در اطراف گوشه چشم دیده می‌شود. این خطوط در ابتدا دینامیک هستند یعنی با بازگشت حالت صورت به شکل طبیعی و ریلکس، خطوط رفع می‌شوند.

چه عواملی باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی می‌شوند؟

به طور کلی این خطوط با تغییر حالت صورت به صورت موقت دیده می‌شود اما با افزایش سن خطوط پنجه کلاغی دائمی و عمیق‌تر می‌شوند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب داغ، خشکی پوست و اخم زیاد می‌تواند روند ایجاد خطوط پنجه کلاغی را تسریع نماید.

رفع خطوط پنـجه کلاغی با استفاده از درمان‌های خانگی

برای رفع خطوط پنجه کلاغی لازم نیست حتما به مطب‌ها مراجعه کنید. راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید در منزل آن‌ها را انجام دهید.

پیشگیری از خطوط پنـجه کلاغی با زندگی سالم

به اندازه کافی آب بنوشید تا پوستتان خشک نشود. خشکی پوست صورتتان را زودتر چروک می‌کند. استعمال دخانیات باعث پیری زودرس و چین و چروک عمیق تر پوست می‌شود. از استعمال دخانیات خودداری کنید و به هیچ وجه نزدیک افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند و یا دخانیات مصرف می‌کنند ننشینید.

پیشگیری از خطوط پنجه کلاغی و یا کاهش آن‌ها با استفاده از کرم

کرم‌های مرطوب کننده با حفظ رطوبت پوست اطراف چشم، اجازه چروک شدن پوست را نمی‌دهند. کرم های مرطوب کننده مخصوص دور چشم هم وجود دارند که همین عملکرد را به طور ویژه‌تر برای اطراف چشم دارند.

رفع چین و چروک اطراف چشم با استفاده از ماسک‌های خانگی

اگر از خطوط پنجه کلاغی اطراف چشمتان ناراضی هستید هر چه زودتر اقدام به درمان کنید. ماسک های خانگی گزینه‌های خوبی برای رفع چین و چروک‌های جدید و کم‌عمق هستند.

بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس در شیراز

نظر کاربران