درمان نازک شدن ناخن بعد از ژلیش

راه های درمان نازک شدن ناخن بعد از ژلیش چیست؟

پری چاوشی

استفاده از لوازم طراحی روی ناخن باعث شکنندگی و از بین رفتن صدف آن خواهد شد. ژلیش کردن ناخن ها و یا حتی استفاده زا مواد لمینت و کاشت آنقدر ترند شده است که عوارض آن به کلی فراموش شده. اما آیا میدانید برای درمان نازک شدن ناخن بعد از ژلیش چه باید کرد؟ این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی را از دست ندهید.

ژلیش کردن ناخن‌های طبیعی امروزه یکی از رایج ترین کارها شده‌است و پس از برداشتن لاک ژل، شکنندگی ناخن‌ها امری طبیعی بوده و چاره آن رعایت یک دوره مراقبتی و درمانی برای آن‌ها است. در ادامه با روش های مختلف برای از بین بردن این عارضه آشنا می شوید.

ژلیش ناخن چیست؟

همانطور که همه ی ما می دانیم اشعه ی آفتاب برای پوست صورت و بدن بسیار مضر است اما آیا این اشعه های مضر برای ناخن های افراد نیز مضرند؟ پاسخ این سوال مثبت است . تفاوت لاک های معمولی با ژلیش ها در این است که لاک های معمولی در مجاورت هوا خشک می شوند اما ژلیش ها با قرار گرفتن زیر نور لامپ های مخصوص خشک شده و بدین ترتیب ناخن ها را محافظت می کنند. این نورها توسط لامپ ال ای دی و یا لامپ یو وی ساطع می گردند. حتی اگر پس از آن بخواهید لاک براق شده نیز استفاده کنید باز هم باید زیر نور مخصوص خشک شوند.

توصیه ما این است که برای جلوگیری از عوارض این کار مانند: عفونت، قارچ، شکستگی و آسیب دیدگی ناخنها به بهترین سالن های زیبایی که اطلاعات آنها در لینک درج شده قرار گرفته است مراجعه کنید.

مراحل ژلیش ناخن طبیعی چگونه است؟

در ابتدا باید توجه داشته باشید که ژلیش ناخن حتی الامکان توسط متخصص انجام گردد و دورگیری و مانیکور شود. پس از آن باید دست ها به مدت بیست تا شست ثانیه در دستگاه یو وی قرار داده شود زیرا لاک ژل، معمولا در برابر حرارت تغییر حالت داده و منجمد می گردد.همچنین شما باید در مراحل انجام ژلیش چند بار ناخن هایتان را در معرض نور مخصوص قرار دهید.

مراحل ژلیش ناخن طبیعی چگونه است؟

نحوه ریمو ژلیش چگونه است؟

ریمو ژل چیست؟ آیا چه مراحلی در ریمو ژل انجام می پذیرد؟ ممکن است شما کاشت ناخن را انجام داده اما از نتیجه ی کار احساس خشنودی نکنید. در این حالت می توانید ناخن کاشته شده را جدا کنید که این کار همان ریموکردن نام دارد. البته برای ریمو ژل کردن ناخن روش های مختلفی وجود دارد از جمله اینکه: ابتدا سطح ناخن را توسط سوهان های ناخن، خراش داده تا حالت مات و کدر به خود بگیرد. پس از آن باید از استون صد در صد استفاده کنید تا مواد کاشت ناخن، حل شده و از بین بروند. این کار توسط پنبه ها و فویل ها صورت گرفته و به مدت زمانی در حدود بیست دقیقه نیاز دارد. هنگامی که فویل ها را باز کردید می توانید با استفاده از یک بافر، ناخن های خود را به صورت براق و صیقلی شده در آورید. باید دقت کنید که آسیبی به ناخن های شما وارد نشود.پس از انجام مراحل بالا می توانید از روغن هایی مثل روغن نارگیل و یا زیتون بر روی ناخن های خود بمالید تا براق شدن و صیقلی شدن بهتر ناخن های خود را ببینید

مراقبت های پس از پاک کردن ژلیش ناخن

هنگامی که ژلیش ناخن را انجام دادید مراقبت های خاصی لازم است تا بهترین نتیجه را بگیرید. در وحله ی اول لازم است که به طور روزانه از روغن کوتیگول استفاده کرده و ناخن هایتان را با این روغن آغشته نمایید. همچنین برای ایجاد رطوبت بهتر، می توانید قبل از خواب از این روغن استفاده کرده و پس از آن نیز از مرطوب کننده های مختلف استفاده نمایید. همچنین پس از یک هفته که از ژلیش ناخن گذشت بایستی از برق ناخن استفاده کرده و روی سطح ناخن را با این روغن آغشته نمایید. در مرحله ی بعد بایستی بدانید که کارهای سنگین با ناخنتان انجام ندهید چون ممکن است ظریف و شکننده باشند. به هنگام شستن دست ها به خاطر داشته باشید که ازآب خیلی گرم و نیز شوینده های قوی استفاده ننمایید.

روش های خانگی درمان ناخن های شکننده چیست؟

روش های خانگی همیشه موثرترین راه برای درمان یک سری عارضه ها است به شرطی که مستمر باشد. روش های خانگی برای درمان این عارضه عبارت است از:

روش های خانگی درمان ناخن های شکننده چیست؟

  • استفاده از روغن داغ برای درمان ناخن‌های شکننده
  • زرده‌ی تخم‌مرغ و شیر
  • روغن درخت چای را برای درمان ناخن‌های شکننده استفاده کنید
  • سرکه سیب (ACV)
  • روغن تخم کتان
  • از نمک دریایی برای درمان ناخن‌های شکننده استفاده کنید
  • روغن ویتامین E

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما

نظر کاربران